Hoe werkt payroll als werkgever?

payroll

payrollAls werkgever heb je verschillende werknemers in dienst. Dat betekent ook dat je hiervoor een salarisadministratie moet bijhouden, rekening moet houden met loonbelasting, pensioen, vakantiegeld, de ziektewet en nog veel meer. Je kunt daar natuurlijk een P&O afdeling voor in het leven roepen als je dit niet allemaal zelf kunt of wilt doen. Maar er is ook een andere oplossing: Payroll. Hoe werkt payroll als werkgever en wat zijn de tarieven van payroll?

Rompslomp

Wanneer je kiest voor werknemers via de payroll constructie scheelt je dat een heleboel rompslomp. Laten we eerst beginnen waar je nog wel verantwoordelijk voor bent. Je doet nog steeds zelf de werving en selectie van je (toekomstige) medewerkers. Je begeleidt ze op de werkplek en je voert ook de functioneringsgesprekken. Maar dit is ook zo ongeveer alles wat je nog hoeft te doen.

Payroll organisatie zorgt voor alles

De Payroll organisatie zorgt voor de betaling van het salaris van de medewerker, houdt de loonadministratie bij, zorgt voor aan- en afmelding bij het UWV en de belastingdienst, zorgt voor doorbetaling tijdens ziekte, reserveert vakantie en pensioen. Zoals je ziet wordt je door een Payroll organisatie veel werk uit handen genomen. Zelfs het arbeidscontract wordt door deze organisatie geregeld.

Logischerwijs betaal je wel wat extra wanneer je medewerkers via de payroll in regio Zwolle constructie in dienst neemt. Aan de andere kant kun je er ook van uit gaan dat het je tijd en geld scheelt. Je hoeft veel administratie niet meer zelf te doen, of dit door je P&O afdeling te laten doen.

Payroll kan dus erg interessant zijn voor bedrijven die focus willen houden op de groeimogelijkheden en geen tijd kwijt willen zijn aan nevenactiviteiten.